Foran siste runde i gruppespillet

Så er det på tide å revidere enkelte spådommer man satte frem etter at første runde var over. Det er egentlig det som er det beste med fotball; det er ikke forutsigbart. Forutsigbarhet er kjedelig – det er derfor jeg ikke takler håndball (det + et par hundre årsaker til).
Hvordan står det så til med gruppene – og hva skjer videre?
  • Gruppe A: Russland vinner gruppa. Det står jeg fremdeles fast på. Grekerne ryker ut. Etter at tsjekkerne endelig begynte å vise seg frem og vant 2-1 over Hellas lever fremdeles håpet om avansement. Tsjekkia-Polen i kveld blir en rysare – og jeg er uhorvelig glad for at Rosický og gjengen greier seg med uavgjort!
  • Gruppe B: Hvis ikke Tyskerne nå går videre, vet jeg ærlig talt ikke hva som er galt her iverden! Jeg gleder meg til å se dem leke med danskene og forhåpentligvis gå videre med full poengpott! Samtidig blir det nok høy temperatur i kampen mellom Portugal og Nederland også, så på søndag må man nok være forberedt på å se den ene på tv og streame den andre! Jeg spår ikke en gang hvem som skal gå videre som nummer to herifra, jeg vil egentlig ikke ha med noen av dem!
  • Gruppe C: Her blir det utrolig spennende på mandag. Dessverre regner jeg med at italienerne banker Irland og havner på 5 poeng. Så spørs det hva som skjer mellom Kroatia og Spania. Det hadde vært utrolig artig om de greide 2-2 slik at Italia røk ut på grunn av målforskjell… Men, neida, det blir nok Spania og Italia, skal du se… *sukk*
  • Gruppe D: Svenskene er faktisk ute. Det hadde jeg ikke trodd før EM! At Ukraina tapte mot Frankrike var også en strek i regningen. Nå blir det nok England og Frankrike som går videre, tenker jeg. Kjedelig… Da vil vi nok en gang få Spania/Italia mot England/Frankrike i kvartfinalene…

Legg igjen en kommentar