Gruppe C er relativt klar – eller…?

Det skulle være Spania og Italia videre. Lett. Kanskje blir det også slik. Jeg håper imidlertid Spania alltid spiller med Torres på topp – i alle fall når de eventuelt møter Tyskland i sluttspillet. Det så ikke så veldig farlig ut! Kampen var ellers litt vanskelig å se for min del, for jeg hadde ingen preferanser på resultatet. Som regel har jeg en klar formening om hvem jeg håper skal vinne – eller hvorfor det bør bli uavgjort. Ikke i går. Det føltes knakende likegyldig. Jeg er lei av Spanias dominans og at alle gnåler om Barcelona og Real Madrid – og italienerne har jeg null og niks til overs for.

Men så fikk jeg se Irland-Kroatia – og plutselig var 1-1 mellom Spania og Italia et finfint resultat. Jeg hadde jo trodd at Irland-Kroatia ville bli en typisk uavgjortkamp, men den gang ei. Kroatia var lekne og kampen var full av tempo og morsomme finter. Kort sagt var det en underholdende kamp – og Kroatia fremstår i mine øyne nå som en mulig kandidat for avansement! Innerst inne bør mange «nøytrale» innrømme at det hadde vært gøy om Spania eller Italia måtte reise hjem før kvartfinalene… :p

Time will show – nå er det straks klart for Frankrike-England!

Legger for øvrig merke til at Angela Merkel (i følge skaperen av Jogis Löwen) har en plan for hvordan Tyskland skal vinne over Spania. Dette anser jeg for å være en vinn-vinn-situasjon i og med at man samtidig løser Spanias økonomiske problemer…

Vinn-vinn-situasjon!

Legg igjen en kommentar